ITF הינה הפדרצייה הבינלאומית לטאיקוון-דו, שנוסדה ב-22 במרץ 1966, ע"י הגנרל צ'וי הונג הי, שפיתח את הטאיקוון-דו, בכדי לקדם את הלימוד של אמנות לחימה זו. בזמן הזה, תשע מדינות היו מעורבות: קוריאה, וייטנאם, מלזיה, סינגפור, מערב גרמניה, ארה"ב, טורקיה, איטליה ומצרים. טאיקוון-דו כיום נלמד בכמעט בכל מדינה בעולם והגנרל צ'וי מזוהה כאבי אומנות הלחימה טאיקוון-דו.


נקודות חשובות בהיסטוריה של ה-ITF 

1966 22 במרץ נוסד האירגון הבינלאומי ע''י הגנרל צ'וי הונג הי, מייסד תורת הלחימה טאיקוון-דו ITF
1969התחרות האסיאתית הראשונה - הונג קונג
1972מפקדת ה-ITF עוברת לטורונטו - קנדה
1974אליפות העולם הראשונה, מונטריאל - קנדה
1976אליפות אירופה הראשונה, אמסטרדם - הולנד
1979אליפות האוקיינוס השקט הראשונה, וולינגטון - ניו זילנד
1982היווסדות הפדרצייה הצפון אמריקאית
1983היווסדות הפדרצייה המרכז אמריקאית
1985מפקדת ה-ITF עוברת לוינה - אוסטריה
200215 ביוני - יום פטירתו של הגנרל צ'וי הונג הי. מתמנה למלא מקום הנשיא מר. ראסל מקכלאלן
200313 ביוני - מאסטר טראן טריו קואן נבחר לנשיא ה-ITF בקונגרס ה-14 של הF.IT, בורשה - פולין
2007
1 ביוני - מאסטר טראן טריו קואן נבחר לקדנציה שניה כנשיא של האירגון הבינלאומי לטאיקוון-דו - בקונגרס ה-16 בקוויבק - קנדה


מטרה

מטרת ה-ITF היא לייצג, לקדם, ולעבוד על פיתוח ואימון הטאיקוון-דו בכל המדינות לפי:
- תיאום ואישור פעילויות טאיקוון-דו כמו תחרויות ושיבוץ סמינרים.
- אכיפת סטנדרטים באיכות גבוהה בשביל טכניקה והוראה.
- זיהוי ואיחוד עם ארגונים מצורפים, כמו פדרציות יבשתיות, התאחדויות לאומיות, והתאחדויות לאומיות בעלות ברית.
- סיפוק עזרה לארגוני טאיקוון-דו מקומיים.
- היתר לבעלי חגורות שחורות, מדריכים בינלאומיים ושופטים

ערכי יסוד

מתאמנים בטאיקוון-דו (TKD) מכירים בזאת שהם לתמיד, תלמידים של מייסדנו, גנרל צ'וי הונג הי. ה-ITF וארגוניו המצורפים יתחזקו ויקדמו את מורשתו של הגנרל צ'וי כמתואר באנציקלופדיה של הטאיקוון-דו, במיוחד את עשרים-וארבע התבניות ואת הפילוסופיה.

- ה-ITF שייך לכל החברים; הוא חייב לעבוד עם חבריו ולספק את השירות שהם צריכים ורוצים.

- ה-ITF וארגוניו המצורפים תמיד פתוחים להצעות מחבריו ומעודדים רעיונות חדשניים.

- ה-ITF וארגוניו המצורפים חייבים להישאר מנועים מכל השפעה פוליטית.

כל ההכשרות והקידומים בגדר ה-ITF וארגוניו המצורפים יהיו לתכונותיו בהתאם לזכאות ובקונפורמיות עם הקריטריון המבוסס היטב. כיבוד הסמכות ההירארכית הוא עקרון חשוב בכל אמנויות הלחימה. כל חברי ה-ITF יכבדו את הבכירים בארגון, במיוחד את מוריהם. מצד שני, הבכירים יתנהגו לתלמידיהם וצעירים אחרים עם כבוד והגינות.

חזון

בנאומו למפגש הקונגרס ה-14 בוורשה (פולין) ביוני 2003, מאסטר טראן טרין קואן, הנשיא החדש שנבחר ב-ITF, התווה את החזון שיש לקבוצת ה-ITF החדשה בשביל הארגון.  הקטע הבא לקוח מתוך נאום זה:

"טאיקוון-דו ITF הינו ספורט, אמנות לחימה, דרך חיים וכלי להתפתחות החברה. איך נוכל לעבוד ביחד בכדי לקדם את כל ארבעת ההיבטים הללו?"

טאיקוון-דו הוא ספורט

כדי לקדם את הטאיקוון-דו ITF כספורט ולעודד משתתפים טובים יותר בתחרויות, שינויים עיקריים יעשו לחוקי תחרויות, ללוח השנה של התחרויות, ולתהליך ההכשרה. אימונים בשביל שופטים ישודרגו, ואנחנו נחקור את השימוש במערכת ניקוד ממוחשבת. תחרויות יהיו שמחות יותר וממריצות יותר להמשיך, כשהתחרויות הם בטוחות יותר וניקוד מדיוק יותר וניתן להסתמכות. תחרויות שנערכות באתרים מוכרים מסביב לגלובוס ימקדו את תשומת הלב על ה-ITF ויסתכמו בעין יפה יותר.

טאיקוון-דו היא אמנות לחימה

כדי לשפר את הטאיקוון-דו ITF כאמנות לחימה, יהיה דגש חזק יותר על ערכי הליבה המסורתית והפרוטוקול. לימוד הגנה-עצמית כגורם וסיבה לחיות ישתפר. נשתמש בסמינרים, תיעוד, וידאו ומשאבים אחרים נוספים של תקשורת כדי להפיץ את הידע של הטאיקוון-דו, אשר יגיע לשווקים חדשים ומתאמנים חדשים, בעיקר נשים.

טאיקוון-דו היא דרך חיים

כדי להדגים את הערך של הטאיקוון-דו I.TF. כדרך חיים, אנחנו חייבים ללמד את כל הצדדים של הטאיקוון-דו .IT.F, כולל את ה"דו". אני יכול לספר לכם שהמשאלה האמיתית האחרונה ומילות ההדרכה לעתיד של הגנרל צ'וי נמצאות בהקדמה בספרו האחרון, תרבויות מוסריות. הגנרל הבין שהדגש נעשה על לימוד האספקטים הטכניים של הטאיקוון-דו ITF. הוא הרגיש שעל הדור הבא לשים חשיבות שווה ללימוד ה"דו".

אנחנו כבר התחלנו לעבוד על "הקודים של האתיקה" המבוססים על ה"דו". בעתיד, נשתמש בכל המשאבים הזמינים לנו כדי ללמד את כל הטאיקוון-דו ITF: הטכני והדו, ע"י לימוד ה"דו", תלמידינו יגדלו בהבנת ה"למה", לא רק ה"איך".

המטרה המהותית של החיים היא החיפוש אחר שמחה. הרבה אנשים סובלים בגלל שאין להם את הערך המערכתי הנכון שמוביל לחיים מאוזנים ושמחה. יש לנו פילוסופיה מוצקה ואת הכלים כדי להוציא אותה לפועל בחיינו. עכשיו אנחנו חייבים ללמד את האספקטים המנטאליים והרוחניים של הטאיקוון-דו ITF לכל תלמידנו כדי שיוכלו להשיג חיים מאוזנים ושמחה.

אני לימדתי טאיקוון-דו ITF כדרך חיים במשך הרבה שנים ואני מאמין שאנחנו יכולים לעזור לאנשים למצוא איזון בין חיי משפחה, בית ספר או עבודה, וטאיקוון-דו. לימוד גישה זו תפתח דלתות רבות בשבילנו.

טאיקוון-דו יכול להיות כלי עזר להתפתחות חברתית

כדי להשתמש בטאיקוון-דו ITF ככלי עזר להתפתחות חברתית, אנחנו חייבים להתאמן בטאיקוון-דו לא רק בשביל עצמנו, אלא גם בשביל שיפור חיינו בקהילותינו. טאיקוון-דו ITF יכול להיות כלי חזק לעזור לפתור בעיות חברתיות כמו שימוש בסמים ועבריינות קטינים, נתינת מבנה, משמעת, ובטחון-עצמי שיכנס לתוך כל ההיבטים של החיים.

אנחנו שומעים הרבה על מאמצים לצמצום עוני בעולם. על ידי חינוך אנשים עם ערכי ואימוני טאיקוון-דו ITF, וע"י כך להראות להם שיש תקווה בשיפור איכות חייהם, זו יכולה להיות תרומה חשובה.

ה-ITF יכול לפתח תוכניות כמו אימוני מדריכים אינטנסיביים בשביל חסרי העבודה וקורסי טאיקוון-דו שמוצעים במחירים אפשריים מבחינה כלכלית. עם התחלה בפרויקטים בקנה מידה קטן, הצלחתנו תמשוך את תשומת הלב והתמיכה של סוכנויות התפתחות בינלאומיות וממשלות ברחבי העולם. בקנדה היו לנו תוצאות מצוינות עם תוכנית שכזו, ואנחנו נעזור לכם לשתול פרויקטים ראשוניים במדינותיכם.

יש הרבה עבודה לעשות בתחום זה, אבל יש גם פוטנציאל עצום לשיפור.

על ידי שאיפה לפיתוח כל ארבעת ההיבטים של הטאיקוון-דו עד למקסימום, אנחנו יכולים להבין את הפוטנציאל המלא כאינדיבידואלים וכארגון. בעבודה משותפת, נוכל להשיג דברים נפלאים!

יעדים

- לקדם ולפתח את הטאיקוון-דו כאמצעי לבניית חברה טובה יותר על בסיס שלום, חירות וצדק.
- לשפר את איכות הוראת הטאיקוון-דו בעזרת סטנדרטים גבוהים של אתיקה, התנהגות, חינוך והשגים.
- להקים ולשמר את הסטנדרטים הגבוהים ביותר של אתיקה והתנהגות מקצועית עבור כל החברים של ה-ITF.
- לתאם את פעילותו של הטאיקוון-דו .IT.F ברחבי העולם.
- לפתור חילוקי דעות וסכסוכים בין חבריה.
- ה-ITF יפעל בכל רחבי העולם ללא כל הפלייה; זה כולל גזע, דת, מין, נטייה מינית ואמונות פוליטיות.