ביוגרפיה
גנרל צ'וי הונג הי

1918-2002


גנרל צ'וי הונג הי נולד ב-9 בנובמבר, 1918, במחוז הוואה דא מיונג צ'ון בקוריאה.

בגיל שתיים עשרה הוא החל ללמוד טאיק קיון, שיטה קוריאנית עתיקה של לוחמה עם רגליים.
מאוחר יותר, כשלמד ביפן, פגש מורה לקראטה שעזר לו להשיג את חגורתו השחורה הראשונה בפחות משנתיים. לאחר מכן הגביר את האימונים, בשאיפה להשיג את דרגתו השנייה בחגורה השחורה.
בערך באותו הזמן, הוא התחיל ללמד.

מגויס לצבא היפני בזמן מלחמת העולם ה-2, הוא נשלח לפיונגיאנג שם נאסר. עם רצון לשמור על בריאותו הפיזית הטובה והמנטאלית בזמן היותו בכלא, הוא תרגל קראטה, בהתחלה לבד, ואחר כך ע"י לימוד עובדי בית הכלא ואסירים אחרים.
בהיותו שוטר בצבא הקוריאני אחרי סוף המלחמה, המשיך ללמד את אמנות הלחימה לחייליו וגם לחיילים אמריקאים ששירתו בקוריאה. אמונותיו והשקפתו לגבי גישה שונה ללימוד אמנויות לחימה הובילה את גנרל צ'וי לשלב אלמנטים מטאיק קיון וטכניקות קראטה בכדי לפתח אמנות לחימה מודרנית. הוא קרא לה:
טאיקוון-דו, כלומר "הדרך של הרגליים ושל הידיים", והשם הזה אומץ רשמית ב-11 באפריל, 1955.



ב-1959, גנרל צ'וי כונה נשיא האיגוד הקוריאני לטאיקוון-דו. שבע שנים מאוחר יותר, ב-22 במרץ, 1966, הוא הקים את הפדרציה הבינלאומית לטאיקוון-דו (ITF). כמייסד הטאיקוון-דו ונשיא ה-ITF, הייתה לו היכולת לשתף את אמנותו עם תלמידים בכל מקום. כיום, אימוני טאיקוון-דו זמינים מסביב לעולם.

לאחר חיים המוקדשים לפיתוח הטאיקוון-דו, אמנות לחימה מודרנית המבוססת על ערכים מסורתיים, פילוסופיה ואימונים, גנרל צ'וי, מייסד הטאיקוון-דו ונשיא הפדרציה הבינלאומית לטאיקוון-דו, נפטר ממחלת הסרטן ב-15 ביוני, 2002, בארץ מולדתו.


בהוקרה לגנרל צ'וי

גנרל צ'וי הונג הי
אבי הטאיקוון-דו
נולד ב-1918, קילג'ו
מת ב-2002, פיונגיאנג.

גנרל צ'וי הונג הי, אבי ונשיא הפדרציה הבינלאומית לטאיקוון-דו נפטר ב-15 ביוני, 2002, בפיונגיאנג, הרפובליקה הדמוקרטית של האנשים בקוריאה.

ב-11 באפריל, 1955, ועד מנהלים מיוחד של מאסטרים, היסטוריונים, וחברים חשובים אחרים בחברה הקוריאנית ערכו פגישה. מטרתם הייתה לתאם את מגוון ה"קוואנס" (בתי-ספר) ולבחור שם אחד עבור אומנות הלחימה החדשה בסגנון קוריאני. אחרי סקירת כמה שמות שונים לסגנון החדש, הם בחרו את השם שהגיש גנרל צ'וי חונג לי. השם הזה היה "טאי-קוון-דו".

גנרל צ'וי מוכר מסביב לעולם כאבי הטאיקוון-דו ומייסד האירגון הבינלאומי לטאיקוון-דו (ITF) והוא שיצר את המערכת של ה-ITF שאנו מכירים כיום.